Söndag

Vill börja med att tacka alla som grattat mig på födelsedagen, gratulationerna riktigt haglade in från facebook, genom sms och samtal.
Känns härligt att så många kommer ihåg min födelsedag, även om 98% nog blev påminda genom facebook. Smidigt att kunna se när folk fyller, framförallt för glömska personer som jag. Är verkligen totalt värdelös på att komma ihåg födelsedagar.. Men idag har jag i alla fall grattat Malin, alltid nåt!
 
Igår kom Johnnies föräldrar hit och grattade mig. Hade bakat kakor då jag blivit less på att alltid handla fika av ren lathet och tidsbrist. Kakorna uppskattades, framförallt av Ludde som bara ville ha mer och mer! Det är ju busenkelt att baka kakor, varför gör jag aldrig det!?
 
Har precis kommit hem från stallet, där jag och Ludde släppt ut hästar och höns, mockat och gosat med lammungar och kalvar. Det tog på krafterna för sen slocknade han i min famn när jag stod och pratade med pappa och brorsan. Nu sover han gott i bilen. Självklart under uppsikt.
 
Förkylningen har åter igen tagit ny fart hos oss alla. Ludde som nästan inte var ett dugg snorig var på dagis några dagar och nu forsar det ur den lilla näsan igen. Jag har hela tiden varit mer förkyld på morgonen än kvällen, men idag kände jag mig extra förkyld.
Har lättat lite på mina gränser att aldrig träna sjuk, och "smygtränar" lite. Eller ja, egentligen är det bara helt vanlig vardagsmotion. Cykelturer och promenader med Ludde. Försöker dock hålla ett lugnt tempo för att inte bli allt för andfådd och svettig, är ju som sagt sjuk.
Blir en hel del pyssel både ute och inne dessutom, så förhoppningsvis får kroppen lite motion trots förkylningarna.
Är anmäld till två 5km-lopp nu under våren, och det känns inte bra att inte kunna träna ordentligt. Vårruset tar jag mig igenom i vilket fall, även om jag är sjuk och måste gå runt. Har deltagit så många år att jag inte vill få en lucka i deltagandet. Tog mig faktiskt runt även som cancersjuk, relativt nyförlöst och under behandling, så det krävs mer än en förkylning för att hindra mig!
 
Nu kurrar magen ordentligt, dags för lunch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0