Vardagspyssel

Jag och Ludde kom alldeles nyss hem från stallet, ordentligt trötta båda två. Ludde sov i min famn när vi gick in från bilen, men när jag tog av honom ytterkläderna vaknade han och blev sur över att han inte fick sova vidare. Lite välling och sen fick grabben äntligen sova vidare, fast i sin säng. Han sa inte ett knyst, så han måste ha varit väldigt sliten efter dagens äventyr.
 
Medans Ludde sov i bilen mitt på dagen passade jag på att klippa några av föräldrarnas får och när han vaknade gav vi oss på att mocka stallet, röja upp i trädgården och tillsammans med min  pappa förbereda grönsakslandet inför årets sådd.
 
På sätt och vis känns det som om jag inte gjort så mycket avancerat idag, men tydligen tillräckligt för att bli trött.
 
Mot sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0