Hej December!

Redan december, vart tar tiden vägen?
Satt vid datorn för att ordna upp lite med försäkringskassan igår, och bläddrade i almanackan för att hålla koll på datumen. Då insåg jag vad jag gjort för att få min tid att flyga iväg. Sjukskriven, sjukskriven och åter sjukskriven..
 
Dagen har gått bra, men jag har varit väldigt trött. Kroppen känns seg och jag har gäspat regelbundet. Tycker inte att jag har sovit för lite, men kroppen ligger nog lite på minus i sömn nu efter helgens bravader. När detta inlägg är färdigskrivet ska jag krypa ner i sängen och vila en stund.
 
Känner fortfarande av njuren så som igår, men inget har blivit värre. För varje dag som går kan jag pusta ut en liten aning, för varje dag hamnar jag lite närmare målet. Om inget hänt innan veckan är slut kan jag nog se den värsta tiden som avklarad.  
Sen är frågan när jag kommer kunna slappna av helt. Tidigare har det ju kunnat gå en månad eller två innan nästa problem dyker upp. Jag får försöka ta det som det kommer och inte tänka så mycket, för inget blir bättre av att jag är hispig och stressad.
 
I eftermiddag ska jag åka och klippa mig hos en bekant. Håret må vara längre än normalt(vilket jag gillar) men det är så risigt att till och med skatorna dissar det. Värst var det efter duschen jag tog på sjukhuset med deras schampo utan balsam efteråt. Hua!
Detta blir förövrigt första gången jag klipper det på.. ja, låt se.. 2,5 år kanske? Det var ju någon gång innan jag blev sjuk i alla fall(2013).
Så det är dags nu.
 
Det är så härlig stämning utomhus såhär års. Allt sover och det känns så fridfullt. Vi har haft en väldigt fin eftermiddag dessutom, som om vi inte var tillräckligt bortskämda efter höstens kanonväder.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0