Fest

Ludde är hos sin faster, ölen är kall, den grillade maten god och jag duschad och fixad. Men trots det valde jag att stanna hemma idag efter vår förfest här hemma. Det är nämligen fest i Björkparken ikväll. Dansband och trevligt folk.
Igår var jag jättetaggad, men idag var jag inte alls sugen när det började bli dags att röra sig vidare. Därför tog jag beslutet att stanna hemma och komma i säng tidigare än följa med och vara en uttråkad, gäspande tråkmåns.
 
Precis när dom skulle gå krossades ett glas som någon ställt på golvet vid ytterdörren(!?), så jag avslutade kvällen med att samla glasbitar, torka upp grogg och skura den blöta fläcken i hallen. Annars hade det blivit bra klibbigt där.
Körde ett varv med dammsugaren och städade bort tomma ölburkar och disk. Skönt att ha det gjort till imorgon då jag inte ens kommer vara hemma.
Stort tack till Annelie som plockade av bord, diskade och städade efter maten. Hon hjälpte även till en hel del vid själva matlagningen. Jätteskönt! Tusen tack!
 
Och stort tack ni andra inblandade för en trevlig eftermiddag/kväll. Synd att jag inte hade lust att fortsätta festandet, men det får bli en annan gång.
Ska upp kl. 6 imorgon så nu måste jag komma i säng. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0