Magsjuka

Se där ja, nu hittade magsjukan även mig. Många barn på dagis har haft magsjuka så det var aldrig en fråga OM jag skulle bli sjuk, utan snarare NÄR.
Började känna igår kväll att något inte stod rätt till, och var helt säker på att det var magsjuka. Man hoppades ju självklart på att slippa, men näst intill alla har ju haft det under vintern så man är inte förvånad.
Hälsade på brorsan igår, så jag hoppas att dom klarar sig. Och mamma stackarn satt i samma bil som mig under gårdagskvällen(innan jag blev dålig).
 
Grabbarna är fortfarande friska, och jag hoppas att det förblir så. Blir inte så kul om alla ligger och spyr på varsitt håll.
Nu har jag spytt första svängen, så skönt att ha det avklarat! Avskyr känslan när magen centrifugerar likt en tvättmaskin men inget vill komma upp. När man spytt blir man ju fri från illamåendet ett tag i alla fall..
Dags att gå tillbaka till sängen och sova en stund. Blir grabbarna dåliga imorgon lär det vara jag som får ta Ludde.
 
Johnnies "förhållningsregler" angående magsjuka under natten:
1) Spy inte i sovrummet
2) Om det sker, avlägsna dig snarast så han slipper höra och känna lukten
3) Om även detta sker(att han känner stanken och hör ljudet), var beredd på att mer spya kommer dyka upp från andra sidan sängen.
 
Mitt svar:
Om jag spyr, var god och inta följande position: Kryp ner under täcket för att undvika eventuell lukt och håll för öronen för att slippa eventuella ljud.
 
Började fundera lite på om Johnnie verkligen tror att jag stannar i rummet om jag börjar spy? Självklart söker jag mig mot toan, och tar spyhinken med mig! Alla vet väl hur äckligt det är med spya..
 
Dags att sova en stund till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0