Trötta ben

Idag är jag riktigt trött i benen! Men även om benen känns helt slut efter dagens jobb är det ändå en skön känsla på något vis. Kroppen utsätts för en(för mig) ovan rörelse och försöker vänja sig. Om några veckor kommer kroppen säkert ha byggt lite nya muskler och kan hantera jobbets påfrestningar bättre.
Hoppas att mina nya arbetsskor kommer snart(dom är beställda) så att jag slipper mina nuvarande. Dom är alldeles för hårda och jag får onödigt ont i fötterna. En muskel på ena fotens undersida ömmar speciellt mycket så jag har inte vågat jogga någonting dom senaste dagarna. För tro det eller ej, men jag är ovanligt frisk från sjukdomar just nu!(peppar, peppar..)
 
Har vid flera tillfällen även hoppat över träningen på grund av att kroppen varit så trött efter jobbet. Under och efter sjukdomen tappade jag nästan all den grundkondis och fysik jag hade, så allt jag gör nu efteråt är ett steg tillbaka till där jag var(rent fysiskt). Det kommer ta tid, men jag kan ärligt säga att jag njuter av varje steg. Aldrig har jag känt mig så levande och glad som nu!
 
Igår besökte jag och min syster Thun´s och handlade lite smått och gott. Jag handlar nästan aldrig kläder, så jag unnade mig en del. Bland annat så inhandlades ett par nya träningstights, jättesnygga! Ska bli ett rent nöje att inviga dom.
Testade även ett par korta, tighta joggingshorts. Har länge velat ha ett par som jag kan ha under varma sommardagar. Men nä, samma visa som alltid. Tycker att min rumpa ser hemsk ut i den typen av träningsplagg. Låren har, även om det inte syns för er andra, blivit något fluffigare och det syntes väldigt bra där i provhytten när shortsen testades. Nix, nöjde mig med dom långa träningstightsen. Sökandet efter dom perfekta korta shortsen fortsätter..
 
Förövrigt så var tanken att jag skulle starta i Blodomloppet idag, men jag fick tyvärr hoppa över det. Inte på grund av vädret, utan på grund av att min kropp inte känns redo. Är det något jag lärt mig efter det senaste halvårets skador och problem är det att lyssna på kroppens signaler. Dags att bli klok och inse att det inte är värt att ta risker när det handlar om såna här saker. Det kommer fler lopp att springa.
 
Nu ska jag krypa ner i sängen och plugga på lite inför röjsågsprovet samtidigt som jag vilar mina trötta små fossingar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0