Inför advent

Idag var det kyligt ute så vi höll oss inomhus. Jag är visserligen van vid att jobba ute i alla väder, men idag var det alltså inomhusjobb som stod på schemat.
 
Bland annat så skulle en av kyrkorna få upp sina ljusstakar i fönstren, precis som varje år. Så medans jag dammsög hade grabbarna fullt upp med att klättra:

Jag har en riktig hatkärlek till vintern. Jag älskar dess vackra vinterlandskap, mjuka snö och den mysiga känslan man känner när man varit ute i kylan hela dagen och slutligen får komma in i värmen. Samtidigt så är jag en väldigt frusen person och det spelar ingen roll om jag klätt på mig så att jag nästan rullar fram, jag fryser ändå.
Dessutom har jag urusel blodcirkulation i händer och fötter, vilket gör att ingen vill ha mig riktigt nära(varning för kalla händer!).
Men vad vore resten av året utan den kalla vintern? Mycket av charmen med vårat land är att klimatet kan under ett år gå från väldigt varmt till väldigt kallt.
Jag älskar årets alla skiftningar, för varje årstid har sin charm.
 
Under helgen som var kom första snön här hemma. Bara någon centimeter(om ens det), men myskänslan infann sig ändå!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0