Ryggen bråkar

Usch, ryggen samarbetar inte alls.
Under hela veckan har jag, med hjälp av lite värktabletter(receptfria) kunnat jobba utan några problem. Har dock gjort det medvetna valet att sova en stund samtidigt som Ludde när vi kommit hem vid lunch, för att både min kropp och mitt huvud ska få vila.
Men i går var jag dum nog att börja pyssla med annat, diska, tvätta och liknande. Efter det hade jag mer problem med ryggen än tidigare. Jag upplever inte att det blir sämre av lyft(även om det självklart bör undvikas för säkerhetsskull) utan snarare av att gå och stå mycket.
 
Idag när jag klev upp var lite av värken kvar, men jag lämnade Ludde på dagis och åkte till jobbet som vanligt ändå. Informerade dock arbetskamraten om detta så att han var medveten om det.
Var en lugn dag så det gick bra att jobba. Vilade en stund efter lunch och sen åkte jag hem till föräldrarna och åt lite mat. Sen fick Luddes moster leka med honom medans jag läste en tidning.
 
Imorgon ska Luddes faster ta hand om honom en stund så att han får leka av sig lite nu när jag är något handikappad.
Förhoppningsvis räcker det med vila för att ryggen ska bli bättre, annars får jag sjukskriva mig ytterligare någon vecka eller två. Vilket jag inte är sugen på nu när jag äntligen kommit tillbaka till jobbet.
 
Jag är så fruktansvärt sugen på att träna och motivationen är bättre än någonsin, men det är ju bara att glömma tillsvidare.
 
Man undrar ju när cancerns efterskalv ska ge sig? Tänk att det fanns folk som trodde att allt var över när cancerbehandlingen avslutades. Och då menar jag "över" som att man kunde börja jobba, träna och leva som vanligt direkt. Cancern må ha flytt, men resan tillbaka är längre än man vill tro.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0