Telefonsamtal och regniga promenader

Har precis lagt Ludde efter en promenad i regnet. Självklart avslutade vi promenaden med bus i vattenpölarna, bäst att passa på nu när vi har regnkläder!
Barn ska få vara barn och vi alla vet hur kul det var att leka i vattenpölarna, blanda till geggamoja och undersöka allt vad livet har att erbjuda.
Ludde hoppade glatt fram och tillbaka i pölarna, och jag hängde på. Fast jag höll mig lite mer i kanterna då jag trots allt hade joggingskorna på mig.

Ringde mottagningen jag ska till för att ta bort stenten, och fick prata med en väldigt trevlig och förstående kvinna. Jag frågade först om hur ingreppet skulle gå till, och hon förklarade. Det var som min läkare berättat. Dom ska gå in via urinblåsan med små verktyg och en liten kamera för att sen ta tag i stenten och dra ut den genom urinröret. Visst låter det härligt?
Jag förklarade att strålningen jag fått gjort slemhinnorna känsliga och att detta kommer innebära att ingreppet kommer göra extra ont jämfört med en "vanlig" person.
Hon antecknade detta och jag frågade om chanserna att få bli nedsövd. Lät inte helt omöjligt, men hon skulle höra sig för och sedan återkomma.
Har inte hört något än, men förhoppningsvis ringer hon upp under morgondagen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0