Födelsedag!

Idag fyller jag 28 år.
 
Varje födelsedagsmorgon vaknar jag upp med den där barnsligt förtjusta känslan inombords. Idag är det MIN dag!
 
Det brukar ju inte hända speciellt mycket på mina födelsedagar, men att folk tar sig tid att höra av sig och gratta värmer lika mycket varje år. Så tack till alla er som grattat, ni är många! Telefonen har ringt och plingat till hela dagen, och på facebook hade folk grattat en hel del såg jag nu.
 
När jag kom till jobbet fick jag fika och paket av arbetskamraterna. Jag hade verkligen inte förväntat mig något, så jag blev faktiskt chockad när jag fick paketet i händerna.
Jag har tidigare berättat för mina arbetskamrater att jag vill bo på en gård i framtiden, och vad får jag då?
Jo, detta:
 
 
Erik pekar på gården i bakgrunden och förklarar att där har jag min gård. Jag blev jätteglad för jag gillade verkligen deras sätt att tänka. Presenten var både personlig och användbar, för vem tror ni hoppade upp och ner av lycka när jag kom hem?
Ludde har lekt hela kvällen med legot. Han försökte dock mörda kon vid ett tillfälle..
 
Av Johnnie har jag fått ett presentkort på traktens bygghandel(inte jätteromantiskt men mycket mer användbart än blommor) och av svärfar o Karin fick jag kryddörter. Kryddörter jag inte har i min odling än, perfekt!
 
För 28 år sedan gick vattnet för mamma under mjölkningen. Men mamma och pappa var vid det laget redan föräldrar till två söner så dom hade lite erfarenhet av det där med födslar. Plus att dom ständigt var barnmorskor åt kor som skulle kalva, så dom hade koll på händelseförloppet.
Någon sa en gång till mig att bönder var lite speciella att förlösa. Dom är så duktiga och vana vid kalvningar att dom direkt känner/märker om något inte står rätt till under sin egna förlossning.
Hur som helst, dom gjorde klart ladugården, ringde en avbytare och åkte sen till BB. Pappa somnade så barnmorskorna fick väcka honom när det var dags.
När jag sedan "ploppat ut" var dom kvar på sjukhuset några dagar(var lite annat då när det fanns plats på BB och man inte fick stressa därifrån på grund av platsbrist).
Väl hemma fick man rätt omgående följa med ut i ladugården. Och sen kan man väl säga att jag mer eller mindre blev kvar eftersom intresset för djuren växte med åren och ingen doft känns så hemtrevlig som doften av ko!
 
 
Nu ska jag krypa till kojs, nöjd med min 28:e födelsedag.
 
Svärfars kommentar:
-Du blir 26 va?
-Nej, 28!
-Jaha! Ja, du börjar bli vuxen du med!
 
(Jag blir nog inte mer vuxen än såhär..)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ewelina

Grattis!! :D

Svar: Tack! :D
Anna

2016-04-15 @ 23:39:33
URL: http://nouw.com/ewelinagranberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0