Helgens aktiviteter

Kom nyss hem efter att ha ridit en sväng på Mirran i det underbara vårvädret vi haft idag. Grusvägarna var bitvis svinhala, för att inte tala om gårdsplanen.. Men Mirran har brodd så hon hade inga problem alls.
Solen värmde, fåglarna sjöng och det doftade vår. Underbart!
Vårkänslorna riktigt bubblar i mig såna här dagar! Det tråkiga är att det bara är början på februari, så det hade gärna fått vara vinter några veckor till.
 
Skridskobana i hästhagen:

Helgen har varit kanon. Jag har hunnit med hästarna, städningen, träffa en kompis och umgås med familjen. Idag ska jag även hinna med att träna, så kan jag stryka det också från listan över saker jag skulle vilja göra under helgen.
Igår åkte vi till en pizzeria och åt mat, för att sedan åka hem och mysa ner oss i soffan och titta på film. Ludde sov lite oroligt i natt, så det slutade med att han hamnade i vår säng.
På morgonen klev jag och Ludde upp lite före Johnnie och bakade scones till frukost. En sådan finfrukost har vi sällan i detta hus!
Sen har jag alltså varit hos hästarna medans grabbarna har pysslat i garaget.
 
Kvällens middag kommer bli pytt i panna med ägg och inlagda rödbetor. En riktigt närproducerad rätt då rödbetorna är odlade och inlagda av mig, äggen kommer från föräldrarnas höns och palsternackor, potatis och persiljan har jag och pappa odlat tillsammans. Det smakar så mycket godare när man fått kämpa lite för matvarorna!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0