Pigg son + trött mor

Kom nyss hem från stallet med en trött Ludde i släptåg. Ludde har under den senaste tiden roat sig med att väcka mig tidigt, runt 04.30 fast att vi normalt kliver upp 05.30 på vardagar.
Igår morse väckte han mig 4(!) på morgonen och där gick gränsen. Dags att banta ner hans middagslurer ordentligt!
Vi har alltid låtit honom sova så länge han vill på dagarna eftersom han inte haft några problem att sova på natten sen. Ofta har han kunnat sova från 12 till 17 på dagen och sedan utan problem gått och lagt sig 20.00 på kvällen. Folk har inte trott att det varit sant när vi berättat detta.
Men nu är det dags att hålla honom vaken mer på dagarna. Både igår och idag har vi åkt en del bil, så han har somnat till under resan. Men sammanlagt har han bara fått sova ca 1-1½ timme, vilket resulterar i att han är väldigt trött på kvällarna.
Vi får experimentera lite och se vad som blir bäst.
 
Hjälpredan i stallet: 

Nu sover Ludde sött i sin säng. Han rullade ihop sig direkt och somnade på en gång. Jag känner mig rätt mör jag med, så efter en dusch ska jag också krypa till kojs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0