Uppdatering!

Känns som om jag aldrig har tid att skriva här på bloggen längre. Ber on ursäkt för det, ser trots allt att ni är några stycken varje dag som hälsar på.
 
Jaha, vad händer?
 
Våren börjar ta fart. Känns så i alla fall! Men det är ju bara mars fortfarande, så något bakslag lär det bli.
Idag har jag ridit en sväng på Mirran. Hon njöt nog lika mycket som jag av våren och värmen, för aldrig har hon traskat vägen fram så lugnt och snällt.
 
Eftersom jag fått vårkänslor kunde jag inte låta bli att börja så lite fröer här inne. Tomater, chili, gurka och lite annat smått och gott har det blivit.
Ludde är lika nyfiken som mig och vi står dagligen och glor på dom små plantorna. Dom växer verkligen så att det knakar! Så häftigt att se dom små fröna gro och bli en stor planta.
 
Hälsan är med mig än så länge. Ingen smärta och inga besvär. Ibland har jag tyckt mig känns av njurarna, och då blir jag verkligen rädd. Inte nu igen..
Men sen har känslan försvunnit och allt har varit som vanligt igen.
Jag har fortfarande ett trasslande knä, men nu har jag äntligen hittat ordentlig information aom hur jag ska träna upp det.
Jag kör mina knäövningar nästan dagligen. I stallet, framför tv:n eller vart jag nu råkar befinna mig samtidigt som jag har en kvart över. Det går framåt!
 
Jag har börjat söka jobb eftersom mitt nuvarande vikariat snart är slut. Har hittills sökt två jobb och det är lika knepigt varje gång. Av någon anledning sjunker självförtroendet i botten och jag får känslan av att ingen kommer vilja ha mig.
Samtidigt är det roligt att få gå igenom vad man tidigare jobbat med i CV:t och lyfta fram sina goda egenskaper i det personliga brevet. Jag är bra på att jobba, varför tvivlar jag på mig själv?
 
Nä, klockan rusar. Måste krypa till kojs! Jobb imorgon!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0