Vardagsinlägg

Livet rullar på i en rasande takt och plötsligt så tog vi klivet in i November. Jag tyckte att det nyss var September..
Vädret är inte det mest uppiggande just nu. Moln, regn, lera och allmänt slask. Och för att inte tala om mörkt.
Då är det inte konstigt om man känner sig lite omotiverad och trött. Jag har kommit av mig lite med det mesta, den här tiden på året känns mest som en transportsträcka mellan en vacker höst och en kylig vinter.
Träningen känns inte riktigt rolig, odlingssäsongen är slut och är inte hästarna superleriga när man ska rida så har en hästsko åkt av i hagen.
Nu låter jag nog superdeppig, men man kan inte vara på topp jämt! Hoppas på en fin vinter så att jag antingen kan åka längdskidor eller långfärdsskridskor, helst båda. Och snowboard, det var flera år sedan nu.
 
Tröttheten har smugit sig på igen också, men det beror nog på en kombination av bristen på ljus och nytt jobb(eller rättare sagt: Samma jobb men nya uppgifter). Efter våra något körigare dagar på jobbet brukar jag vara helt tom i huvudet. På kvällarna är jag trött men det känns ändå som om jag har det mesta under kontroll i vardagskarusellen.
Jag har kommit på den kloka idén(efter tips från instagram) att laga mycket av maten under helgen eller när Ludde somnat på kvällen och sen äta matlådor under veckan. Låter kanske dötrist, men det är otroligt skönt att slippa ställa sig vid spisen efter heldag på jobbet, lämning och hämtning på dagis m.m.
Värma mat, äta - Klart! Massor av tid över för lek med Ludde, städning, träning..
Ska kanske tillägga att jag försöker laga så mycket ordentlig mat som möjligt - och så lite halvfabrikat som jag bara kan. Och som alla nog vet brukar mat lagad från grunden ofta ta lite längre tid än att steka köttbullar, och då är det skönt att syssla med den typen av matlagning när det finns mer tid och ork.
 
På fredagar jobbar jag som vaktmästare för att fylla ut min tjänst till heltid(vilket jag säkert nämnt några gånger i tidigare inlägg). Därför känns ofta torsdagarna som fredagar eftersom jag tycker att det är roligt att vara vaktmästare. Härliga jobbarkompisar, frisk luft och fysiskt arbete. Passar mig fint och är en bra start på helgen.
 
Ska jag vara ärlig så hade jag tänkt skriva ett mycket djupare inlägg idag. Kändes som om jag hade så mycket att fördjupa mig i angående cancern och hur allt känns nu. Problemet är att när jag skriver inlägg så vet jag aldrig åt vilket håll det bär. Ibland, när jag bara ska skriva ett snabbt och enkelt inlägg, halkar jag in på djupa ämnen och kan aldrig sluta skriva.
Sen har vi dessa inlägg. Dom som var tänkta att bli djupa och seriösa men som bara handlar om vardagen i slutändan. Jag vet liksom inte hur jag ska börja och tänker att jag ska göra en snygg styrning in i ämnet jag planerat att skriva om. Nu börjar klockan bli mycket och jag måste ta en snabbdusch innan läggdags. Trampade lite på cykeln framför tv:n nyss, inte för att jag egentligen ville utan för att jag vill hålla igång kroppen.
 
Sådär ja. Ett helt vanligt vardagsinlägg ordnat. Inte alls som planerat, men bättre lycka nästa gång!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0