Fast anställning

Man kan säga att jag hade min första riktiga arbetsdag på min nya post igår. Som jag skrev häromdagen så har jag fått fast anställning åt Svenska Kyrkan nu, efter en tids vikariat på en och samma arbetsplats.
Jag har varit lite här och var då dom skrapat ihop lite timmar på olika ställen inom församlingen i hopp om att få ha mig kvar. Allt började med ett vikariat som vaktmästare när min vän skulle vara mammaledig, sen har det bara rullat på. Med tiden har jag visat min flexibla sida vilket cheferna verkar ha gillat, och därför har dom valt att ha mig kvar, fast att ingen fast tjänst funnits.
Tur har jag haft också eftersom folk har varit sjukskrivna, föräldralediga och liknande. Har hoppat likt Super Mario mellan vikariaten.
Men nu är jag alltså fast anställd eftersom en person i arbetslaget valde att säga upp sig. Men det är inte som kyrkvaktmästare vilket dom flesta nu vant sig vid att jag är, utan som barnskötare i församlingens barnverksamhet.
 
Församlingen har öppen förskola(Kyrkis) dit föräldrar kan åka med sina småttingar för att fika, leka m.m Man kan även åka dit för att få sina barn vägda en gång i veckan. Utöver det har vi barngrupper i olika åldrar, två pyssel- och lekgrupper och två körgrupper.
(skulle det låta intressant kan man hojta till, det finns några platser kvar)
 
Som sagt, man kan säga att jag hade min första riktiga arbetsdag igår. Egentligen inte då det var några arbetsdagar sedan jag bytte arbetsuppgifter, men det var igår barngrupperna drog igång på riktigt.
Min lilla ärthjärna fick jobba hårt. Inte nog med tempot, man ska även lära sig alla namn och ansikten. Är man uppväxt här så har man ofta koll på människor åtminstone lite, men jag som är inflyttad måste lära mig känna igen barnen och deras namn från grunden.
Gårdagen gick bra, på den korta tiden hann jag glädja barnen med att rita enhörningar plus att jag fick en teckning.
Idag har det också gått bra, vi har härliga barn i grupperna!
 
Har aldrig tidigare jobbat med barn så detta blir intressant. Jag hade inte gett mig in på detta om jag inte trott att det skulle bli kul, så jag klev in i min nya tjänst med nyfikenhet och en hel del idéer.
 
Jag saknar fortfarande "mina" kor och mitt förra jobb då jag gillar att jobba hårt, självständigt och utomhus. Jag gillar dock utmaningar och att lära mig nya saker, och detta är som sagt något helt nytt. Jag gillar gemenskapen i arbetslaget och nu när jag har Ludde är det skönt med fasta arbetstider. Nära till jobbet har jag också.
Jag är helt säker på att jag, Carol och alla "våra" barn kommer att ha riktigt roligt tillsammans!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0