Köpsugen!

Åhh, va jag e köpsugen idag! Vill till stan å inhandla en massa nya fina kläder, skor å smycken..
Fick en riktigt saftig sommarlön för några dagar sen, så pengar e inget problem. Fast det mesta vill jag spara till senare, i kontot som e till för resor, större inköp å eget boende. Måste erkänna att ja plötsligt blev lite snål när pengarna ökade så mkt på en å samma gång :)

Just nu vill jag ha en jacka. nån jacka som passar till de mesta. Jeans, kjol, fest å vardag. de vore användbart! E inte den typen som har 15 olika jackor i olika färger å modeller, ca 100 skor snyggt instoppade i garderoben å så mkt smycken att jag kunnat drunkna i dom. nix, jag söker kläder å skor som kan passa in lite då å då. de gäller framförallt jackor å skor.

Problemet e bara att när ja sitter å kollar kläder på internet blir man bara bitter över att man inte passar e många kläder. inte storleksmässit alltså, utan passform, design å modell. De finns så mkt snyggt, men de e inte mkt ja anser att ja skulle se bra ut i.
Ta till exempel denna:

Skulle vara riktigt snygg på fest, men skulle se hemsk ut på mig. fnys!
Finns en anledning till att jag aldrig beställer kläder på internet!

Fast jag e i helhet nöjd me mig själv. va fasiken, alla har sina skavanker, så de e inget att haka upp sig på. ofta e de ju grejer ingen annan tänker på.
De gäller att vara stolt över det som man verkligen gillar hos sig själv å låta dom punkterna "lysa starkare" än skavankerna.
Hos mig e jag mest nöjd över magen, rumpan å leendet. å de e oxå dom grejerna jag fått mest komplinganger om.

Haha, tänkte lägga ut en bild på mig själv för att visa hur jag ser ut, å trots att ja sitter här å skriver: "var nöjd me dig själv" kan ja inte hitta en bra bild jag vill visa här :)
äh, bjuder på en bild:

tog den här bilden en varm sommardag å skickade den till Johnnie. meningen var att han skulle bli glad å jobba på me förnyad kraft, å de lyckades visst :) Vilken kille blir inte glad över att få en bild på en lättklädd tjej!?

aja, så här ser alltså en djurskötares kropp ut!

nu e de dags att sova. nattinatt!

Kommentarer
Postat av: Emilia

Jag slår vad om att den där klänningen skulle vara sitta bra på en sådan snygg tjej som du ;)

2009-08-09 @ 19:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0