Full fart!

Nu har det blivit kallare igen. Kylan biter lite i kinderna emellanåt och fingrarna ber mig leta upp mina tjockare handskar :)

Lill-kalven blir allt starkare, och bråkigare! Den är numera instängd i en hästbox då den började rymma från det mysiga lilla krypin vi fixat med värmelampa och halm.

Jimmy(min bror) och en kompis till honom var hemma hos mamma och pappa när jag och Johnnie kom dit för att mata kalven. Dom stod alla tre och såg på när jag pysslade om min lilla skyddsling och sedan frågar kompisen:
-Får du kalven om den klarar sig?
-Nej, den ska tillbaka och få växa upp till en ko på mitt jobb(där den kommer ifrån) svarade jag och fortsatte pyssla med kalven.
- Vad får du för att du sköter den då?
-Inget.
Han tystnar och ser både förvånad och fundersam ut, men han säger inget mer.

En del verkar tro att jag jobbar med kor för att jag måste eller nåt i den stilen. Men ska sanningen fram så är det lika mkt ett intresse som ett jobb för mig.
Jimmys kompis verkade inte förstå att jag sköter om kalven för att jag helt enkelt vill. Hade jag inte tagit hem den och pysslat om den såhär mkt så skulle den nog inte ha klarat sig. Den behöver extra omvårdnad och det är nåt min chef och hanns far inte skulle ha tid med.
Så jag ser det hela som en lärdom och nåt kul. Jag förälskar ju mig som sagt i dom sjuka och svaga djuren, så jag kunde helt enkelt inte låta bli att ta hand om den lilla plutten :)
Sen att det innebär mkt åkande mellan mig och mina föräldrar, sena kvällar och en hel del tålamod gör mig inte så mkt.
Såna här saker får man räkna med som bonde och djurskötare!

Igår var jag och Johnnie till IKEA och handlade en hel del grejer. En matta, två taklampor, galgar, stolsdynor, sängkläder m.m.
Nu ska äntligen vardagsrummet bli klart! Johnnie började renovera det för flera år sen nämligen..


Nu ska jag hem till mor och far för att ta hand om skyddslingen!

Tjao!


Kommentarer
Postat av: Zarah-Lou

Jag brukar väldigt sällan göra reklam för mig själv - endast i min egen blogg, men nu känner jag mig så taggad att jag verkligen vill vinna och har en chans!

Jag deltar i en tävling på samsung, och det enda jag vill är att ha lite boost på en bild; du klickar bara på länken och klickar på en knapp så är det klart.

Jag skulle bli superglad om du ville hjälpa mig. :)

Gillar du inte reklam är det bara att radera detta.



Här är min länk:

viralboost_10001#/start/linear/3394" rel="nofollow">http://www.samsung.com/se/current/campaign/boost/site/index.html?cid=seviralboost_10001#/start/linear/3394



Som tack för hjälpen kommer jag att lotta ut 3 stycken Chubby Angels bland de som skriver tillbaka att de klickat och hjälpt mig (skriv gärna vilket nummer du blev, inget måste dock). :)

Vinnarna får självklart välja valfri färg: http://zarlei.com/chubby-angels-fran-loulei/

2009-12-15 @ 14:41:24
URL: http://zarlei.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0