Riktiga män liktar diesel!

Sitter här på jobbet just nu. Ska sova här inatt då det är fredag imorgon, och det innebär att jag ska jobba morgon/förmiddag imorrn.
Ska bli skönt att sova, för jag har precis kommit in efter att ha högtryckstvättat hela mjölkstallet efter mjölkningen. Anledningen är att det ska komma ett gång finnar imorgon på studiebesök :)

Har varit lite stressigt idag, men jag brukar klara stress rätt bra. Fast de beror ju på vad för sorts stress det är och varför man känner sig stressad. Efter mer än 2 år här på jobbet vet jag precis var och med vad jag kan tjäna tid på, så de brukar inte vara några problem.

Johnnie ringde nyss och undrade om jag kunde slå en signal och väcka honom imorgon på förmiddagen. Han behövde komma upp i tid och jag brukar få vara hans lilla väckarklocka emellanåt då han lättare vaknar av min lena röst än mobilens skrikande alarm.
Igår när jag kom hem från jobbet stack jag och Johnnie iväg för att laga hans grävmaskin. Lerigt, snöslask och kolsvart. Tur att han hittade en liten bondtös som är van vid sånt och som inte gnäller utan istället krälar upp bredvid i leran och hjälper till vid behov :)
När det var klart flyttade han grävmaskinen till österby där han skulle gräva dagen efter. När jag satt där i caddyn och krypkörde bakom kom jag fram till en sak.

Äntligen har jag hittat en RIKTIG kille. En kille som tål att få skit under naglarna och som har fått känna på de hårda livet. För han är verkligen inte den typen som har glidit genom livet på ett bananskal!
Han blir så glad när man städar och pysslar hemma och ser alltid till att ha lite tid för mig emellanåt, hur mkt jobb han än har.
Dessutom passar vi väldigt bra ihop, för båda har mkt att göra och då är det sällan nåt bråk om städning, tid tillsammans och liknande. För när vi är hemma är vi ofta det tillsammans och då hjälps vi åt med sysslorna. Jag städar och lagar mat mkt mer än Johnnie just nu, men han har så mkt att göra och jag tycker faktiskt att det är rätt mysigt att städa, diska och tvätta :)
Eftersom båda har mkt att göra på olika håll finns det heller ingen stor risk att tröttna på varandra eller gå varandra på nerverna. Och när vi väl har tid tillsammans, tar vi tillvara på det till 110%.
Haha, vi är helt enkelt samma sorts skrot och korn :)

Tänkte hitta nån bild som skulle passa in, så jag sökte på google.se och skrev in "killar". Medas jag skrev fick jag ett förslag från hemsidan på vad jag kunde söka efter. Först i listan fanns "killar som visar snoppen"... nä, inte riktigt vad jag söker, men tack ändå :)

Sätter in dom här bilderna istället:




Magrutor i all ära, men av dessa två bilder föredrar jag bonden. Är otroligt svag för killar i arbetskläder! Och har dom bra hand med djur blir jag riktigt knäsvag :)
Vet inte hur pass bra Johnnie är med djur, men han är iaf oftast arbetsklädd och inte allt för sällan har han skippat rakningen och går runt i en sexig skäggstubb. Precis som jag vill ha honom!
Det som brukar stå på t-tröjor stämmer. Riktiga män luktar diesel!

oj, vad klockan är mkt!
Sängdags :)

Nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0