GGN

Kom på att jag glömt berätta om hur det gick för Johnnie på Gotland!

Klockan 9 på lördagsförmiddagen gick starten och jag höll tummarna för att det skulle gå bra då Johnnie haft det som en dröm att delta i GGN (Gotland Grand National). Vid halv 12 hörde han av sig och berättade glatt att han kört dom 2 varv man måste ta sig igenom för att bli godkänd. Man får köra så många varv man orkar, men Johnnies mål var 2.
Han menade på att första varvet gått rätt bra och att andra BARA gick på envishet. De är min pojk de :)

Jag är väldigt glad att han kom iväg på tävlingen trots dålig kondis och ryggbesvär. För han har varit så glad och stolt över att han klarade tävlingen bra.





Var och är väldigt glad för hans skull. Men det var först när jag såg en film från förra årets tävling jag förstod hur otroligt svår tävlingen är. GGN är alltså Sveriges svåraste endurotävling. Fixade hit några bilder från Google så att ni som inte är insatta skulle förstå lite om vad jag pratar om :)
Jag är så jäkla stolt över Johnnie!

Johnnie har också tänkt komma igång med Folkrace igen. Han tävlade en del förut och såvitt jag har fått höra gick det väldigt bra för honom. Jag tycker det är jättekul att han börjar komma igång med gamla intressen igen och inte bara jobbar hela tiden.
Så nu kommer jag alltså bli den där söta flickvännen som står och hejar på sin pojkvän på diverse lopp :)
Men eftersom det ska vara jämställt nuförtiden ska Johnnie minsann få följa med mig på hästtävlingar och liknande(vilket han sagt att han gärna gör).

Nu ska jag hem och laga mat. Blir korvgryta ikväll :)

tjao :)


Kommentarer
Postat av: JUNO

coola bilder:D

2009-11-02 @ 20:39:17
URL: http://jjuno.blogg.se/
Postat av: Tobias

Vill absolut inte slå ner på Johnnies prestation på Gotland, men GGN är inte Sveriges svåraste endurotävling. Det är till antalet deltagare den största endurotävlingen i världen, men vad gäller svårighetsgraden så är Novemberkåsan jävligt svårslagen. Som sagt, vill inte slå ner på resultatet på något sätt, är tveksam till om jag skulle klara av det. :)

2009-11-03 @ 00:07:22
Postat av: Tobias

Och den självklara frågan, vad körde han för hoj? Gissar på KTM eller Yamaha :P

2009-11-03 @ 00:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0