Helg!

Nu börjar min helg. Men det innebär inte att det ska bli lugnt resten av dagen, för det blir det aldrig på fredagar.. Det kan vara därför jag alltid är så slut på fredagkvällar och aldrig orkar göra något mer än kolla på tv? Brukar även somna på soffan då, eftersom tröttheten hinner ikapp mig snabbare än jag tror :)

Nu ska jag först hem till mor och far för att röja upp i stallet där hönsen bott ett bra tag nu. Och dom håller inte rent okring sig om man säger så.. Hönshuset är klart, och bilder får ni se sen. Är bra nöjd med hönsen jag målade på väggen!
Sen ska jag hem och pyssla lite innan det är dags att åka till ridningen.

Nu har vi några finnar här på studiebesök på jobbet. Jon visar dom runt, själv är man lite blyg och håller sig undan. Och Lasse gör precis samma sak, så det är nästan så att vi gömmer oss i samma garderob :)
Har städat och pysslat hela morgonen efter mjölknngen så att det ska se lite extra fint ut på gården.



Nu kommer ni tycka att jag är hemsk, men jag har hittat en låt som jag vill ha på min begravning. Den är så fin, samtidigt som det är fart i den och den passar mig på nåt sätt. Dessutom är jag otroligt kär i säckpipor :)
Gå in på denhär sidan och lyssna:

http://www.youtube.com/watch?v=nYIA__D7gRs

Nu är det så att jag inte tänker ta livet av mig eller liknande, utan jag bara kände att den här låten skulle passa. För nån gång ska vi alla dö, eller hur? Och skulle jag dö påväg hem från jobbet idag, så vet ni vilken låt som ska spelas :)

En annan mkt fin låt är Takida med "give in to me". Funderade på den som begravningslåt ett tag, men den är lite för lugn för det. Alla skulle ju gråta som sjutton! Det skulle iaf jag göra om jag hörde den på en begravning. Fast tänker man på texten skulle den nog passa bättre på bröllop. Men den är iaf helt klart deras bästa låt!

Nu måste jag sticka, ska förbi brorsan på hemvägen oxå..

tjao!

Text till Highland:

Looking out and I'm wondering where I am
While I'm stuck in the daily traffic jam
I decide to get out and leave the car behind me
Everywhere there are people passing by
Empty faces and not a friendly smile
Under stress, loneliness, a part of our city
Now I finally have decided
I will leave it all behind
And discover something better
And l know where I will find
Find a place of harmony. of laughter and of dreams
It you want me, that is where I'll be 

I'll be waiting on the Highland
With its wonderful serenity
Where the stars glow and the brooks flow
That's my way of life
When the mountains on the Highland
And the nature is surrounding me
When the wind blows
That's all I need, all I need 

On the highland, when I was a child
l would play with my friends, man, we were wild
And we all loved the moors, the nature and it's freedom
And we went for ghost hunt in the mist
l remember the first time I got kissed
By the shy neighbour guy, who whispered "be my girlfriend"
But I longed for some excitement
So l travelled 'round the world
After that I seattled down and l became a city girl
Went to parties every night and lived intensively
Now l know it's not a life for me 

I'll be waiting on the Highland
With its wonderful serenity
Where the stars glow and the brooks flow
That's my way of life
When the mountains on the Highland
And the nature is surrounding me
When the wind blows
That's all I need, all I need 

Bonnie Highland, bonnie Highland, you're sweet 

If you join me I can promise
You'll stay until eternity 

I'll be waiting on the Highland
With its wonderful serenity
Where the stars glow and the brooks flow
That's my way of life
When the mountains on the Highland
And the nature is surrounding me
When the wind blows
That's all I need, all I need 

Bonnie Highland, 'coz it's my land, you see 

All the mountains on the highland 
Are embracing and surrounding me

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är knäpp Anna... :)

2009-11-13 @ 14:11:54
Postat av: Emilia

Mitt namn försvann, men ändå knäpp.. :)

2009-11-13 @ 14:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0