Blogg skriven av prickiga händer :)

Anledningen till att jag har prickiga händer e för att jag just har målat en vägg! Hönshuset vi bygger ute i gamla ladugården e snart klar, å nu e de nästan bara målning å fönstret kvar att fixa. Själv gillar jag att måla, så jag ställer gärna upp på den biten! Sen att de e kladdigt får man helt enkelt stå ut me :)

Nä, nu ska jag berätta om min helg från igår när jag satt på tåget å klottrade ner min senaste blogg.

Emilia blev lite försenad, men de gjorde mig inget. För på Apoteket mötte jag på Rosanna, en tjej från ridklubben jag e medlem i. Vi pratade på om allt möjligt innan Emilia ringde å sa att hon anlänt till Centrum. Jag knallade dit å sen, efter en god lunch, startade våran shoppingrunda.

Jag hade en seg start, då jag inte hittade något som föll mig i smaken, men sen satte även min shoppinglust igång.

Här har vi lite av lördagens inköp:


Stövlar från Skopunkten.



T-tröja från JC.



Tröja från HM.



Skjorta från JC.


Handlade lite mer, men mest småsaker. Alltså inget värt att fota :)

När jag väl kom hem från den härliga shoppingrundan me Emilia pratade jag å Johnnie om att antingen dra ut på krogen eller åka till stan å äta. Då Johnnie skulle jobba dagen efter å ingen av oss egentligen var särskilt festsugna, bestämde vi oss för de sistnämnda.


Vi gjorde oss i ordning, sen bar de av. Johnnie visste ett ställe han tyckte vi kunde äta på, så vi åkte till Resturang Korfu. Dom skulle stänga ca en timme senare, men eftersom dom inte stängt köket än fick vi slå oss ned.
Efter en stunds väntan kom  maten. som var ett riktigt litet konstverk.


Vad sägs om Oxfile å fläskfile, Mosarella(stavas de så? äh, ni fattar), kantarellsås å grönsaker? Mums!
Rekomenderar stället, god mat, trevlig personal å tystnad :) Syrran tyckte att jag å Johnnie hade börjat leva lyxliv som var ute å shoppade, åt å liknade. Men jag kan försäkra er: De e inte ofta vi har tid med sånt!

Idag har jag å syrran varit på Österbys Julmarknad å handlat på oss allt från godis å korv till must å ost. Handlade även en halmbock, den var så härlig! Ni ska få se en bild på den sen.


Ja, som ni säkert själva kan räkna ut så har jag haft fullt upp hela helgen. Å inte blir de lugnt än, för nu ska jag hem till mig å Johnnie för att städa.



Ha de så bra tills vi syns igen!

Å förresten: Tack för era fina kommentarer! (Ni vet själva vilka av er som ska ta åt er) :)

Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0