Måndag!

Måndagen börjar lida mot sitt slut å jag har just jobbat klart. Eftersom Johnnie jobbar natt å jag lagade mat igår, tänkte jag skippa matlagningen ikväll. Har en matlåda till imorrn så ikväll blir de städning, diskning å ev bakning som gäller. Finns en hel del att göra hemma!

En av katterna jag tog hem i fredags fick missfall igår. Visste inte ens att hon var dräktig! Men när jag kom hem låg de en pytteliten kattunge i soffan, ca en cm lång. Sen gick hon å blödde hela kvällen å jag torkade upp det som inte redan hunnit torka. Jag e ju van vid djur så jag vet att hennes blödande var helt normalt, så de e inget ni behöver fundera över. Dom fick tillbringa natten inne på toan för att inte bloda ner mattor, dynor å liknande, så toan ser bra mysig ut :)
Nu hoppas jag bara på att den andra inte bär ungar oxå, blir dyrt att låta veterinären plocka ut dom..

E lite sugen på att baka något snabbt å gott bröd som jag kan äta till frukost imorrn, så vi får se om jag hinner å orkar baka när jag kommer hem.

Idag stallade vi in alla sinkorna som gick ute på bete. Skönt att slippa sticka iväg å kolla dom varje dag, fast nu blir de självklart mer arbete inne. Skrapa, ströa, fodra...de tar tid.
Samtidigt var de mysigt att gå igenom gamla ladugården nu på kvällen när 25 vackra damer sover å idisslar lugnt. De e mer liv på gården. Å åter igen får man den där myspyskänslan som bara kommer på höst å vinter.

nä, nu har jag inte tid att sitta här längre. Har mkt att göra!

nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0