Stressiga dagar!

Oj oj oj..nu e de mkt som händer här på jobbet! Har varit full fart hela veckan, så de ska bli skönt me helg.

Tyvärr e de mkt tråkiga saker som hänt här på jobbet under veckan, å de e ju aldrig kul. För att räkna upp några av dessa händelser så kan jag nämna att 2 kor har fått sätta livet till under veckan. En dog ute på betet strax innan kalvning av okänd orsak, kanske var de något blodkärl som brast eftersom de hände så plötsligt. Kollade själv till henne strax innan å då var de inga teckan alls på sjukdom.
Den andra fick vi avliva idag pga sjukdom. Avlivade även en kalv pga att en skada inte ville läka. Usch, gillar inte såna här veckor då alla ska bli sjuka å skada sig på en gång!

Men ska man se något positivt så kan jag meddela att jag fick en saftig lön inbetald idag :) Bra de, för jag tänkte ta me Johnnie på nåt över en helg å skämma bort honom lite. Bo på hotell å så! Han behöver de, stackarn jobbar så mkt :( Nån som har någe förslag på vad vi kan hitta på?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0