Fredag!!

Äntligen fredag, jippi! Kommer vara ledig i helgen, vilket gör helgen extra bra. Jobbade ju förra helgen kanske ni minns :)

Måste skynda mig lite, ska iväg å rida strax! På tal om de, mamma berättade att de hade varit en tjej på besök hemma som frågade om hästarna. Hon ville hjälpa till me dom, å eftersom jag mer eller mindre e boss över hästarna tyckte mamma att dom skulle fråga mig först. Fick ett nr å ska ringa upp sen, vore bara kul om nån hjälpte mig me hästarna!

Har börjat köra allt mer traktor på jobbet nu när höstbruket börjar ta fart. Kul att göra nåt annat än mjölka å fösa kor! Körde några timmar igår å även idag, fast att jag egentligen hade kunnat åka hem. Jobbade över några timmar bara för skojs skull. Å så har ju faktiskt min chef mkt att göra ändå, så de e klart jag hjälper till.



När jag kört några timmar kom chefen å bytte av mig. Alldeles lagom, för jag började bli både trött å hungrig. Gick upp 02.50 idag! Å mötte Johnnie på väg till jobbet. Han hade jobbat natt å var påväg hemåt, å jag skulle iväg å jobba morgon :)

Nä, nu börjar jag bli lite trött på allt ståhej om bloggar. Nu ska dom ha "Blog Awards 2009", vilket känns lite överflödigt. Ja, jag bloggar, å har gjort de i några år nu. Men de e mest för att vänner å bekanta ska ha lite koll på vad jag gör å e me om. Jag å mina kompisar har slutat gymnasiet å jobbar/pluggar för fullt. De e svårt att få tid till att ses så mkt som man egentligen hade önskat, å för att hålla oss lite uppdaterade skriver vi bloggar(en del av oss). Jag e inte ute efter att bli känd, utan jag gillar att klottra ner vad jag gör, tänker å tycker.
Sen e de upp till andra om dom vill läsa eller inte.

Läser sällan bloggar, mkt för att dom som går å blir kända ofta e bortskämda donnor som älskar att visa upp de dom shoppat varje dag. Dom verkar inte göra annat än springa på stan, å jag undrar ofta, varifrån kommer alla pengar?
Nu säger jag inte att alla e så, men många. Personligen tycker jag att de e DÖTRÅKIGT att läsa om folks nyinköpta stövlar för 1200:- å klänning för 1599:-. För att inte tala om jackan! Bla bla bla!
Visst, handlar jag någe nytt kanske jag vill visa de, men en hel blogg om bara kläder? aldrig!

Jag skriver om allt. Allt från vad jag gör till vad jag tycker. De blir mkt kor, jag vet, men dom tillbringar jag ju större delen av dagarna me, så de e inte så konstigt.
Å så e jag ju en renrasig djurskötare :)

Åhh, måste ju visa dagens outfit! som alla andra bloggare gör!

Haha, samma kläder som vanligt!

Förresten! fick brev från försäkringsbolaget idag.
Det var helt å hållet motpartens fel att jag krockade(dvs traktorförarens fel). Så alla ni som babblat om att de skulle vara mitt fel: Som jag sagt hela tiden, hade den jäveln blinkat eller åtminstonde på något sätt visat att han skulle svänga skulle vi aldrig krockat. okej? Jag kommer inte få mkt för bilen, om jag får nåt alls. Men huvudsaken för mig e att de e bekräftat att de inte var mitt fel.



nu måste jag dra! vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Tobias

Dagens outfit kickade röven på dom flesta man ser i andra bloggar! :D Fan, sådär borde mer folk gå klädda till vardags.

2009-09-18 @ 23:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0