God morgon!

Dags att jobba igen. Fast de hade verkligen inte varit tokigt att sova några immar till istället för att gå upp 07.00. Man har blivit lite bortskämd sen semestern, för innan brukade jag alltid gå upp 7-8 å jogga en vända. sen flytten har de slarvats lite :)

Jag å johnnie var iväg till bageriet för att fika innan jag åkte till jobbet. En Supergod bulle blev de för min del. Påväg tillbaka hem till Johnnie ringer en av hans kompisar till mig. Johnnie hade visst glömt mobilen på bageriet.. skrattade mkt åt de, framförallt när han erkände att de inte var första gången!

Nu har jag just anlänt till jobbet iaf. ska sticka iväg å kolla till några kor som ska kalva på betet först av allt. Igår hade vi en som hade kalvat, men veterinären var här å fick behandla henne för kalkbrist. De konstiga är att man kan inte förebygga de genom att ge dom kalk!? kan de stämma? Chefens pappa sa de, men hur 17 ska man förebygga de då? hmmm..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0