Snart fredag!

Nu e de snart fredag :)

Nu ska ni få höra på något roligt!
Igår, när jag jobbat klart tog jag Galanten hem som vanligt. Eftersom jag haft en riktigt hemsk dag var jag inte på allt för bra humör å längtade hem till lugnet. Först låg bromsen på, så mellan Björklinge å Vattholma hörde jag inte ens radion för allt liv. Tankade i skyttorp å de luktade bra trevligt om bromsarna som hade slutat låta när jag kommit upp i 100 km/h. Körde vidare å efter bara nån km började han rycka igen, precis samma problem han haft den senaste tiden.
Jippi..Kom ut ur Film innan bilen stannade å jag fick köra honom på startmotorn för att komma in på en liten stickväg. Där tog jag mitt pick å pack å lämnade mitt sjunkande skepp.
Eftersom de bara var ca ½-1 km hem var de bara att gå.
PRECIS vad jag behövde som pricken över i:et på min underbara dag..!

Jon, min chef, hade märkt att jag var deppig när jag jobbat klart å försökte gaska upp mig genom att sms:a roliga historier å liknande när jag var påväg hem. Jag var så trött på korna att jag skrev tillbaka att man borde jobba med växter eller liknande som inte kan bråka så mkt, men de ville inte Jon veta av. Han menade på att jag var en så bra djurskötare å att dom skulle sakna mig om jag slutade.
Verkar som om Jon var lite orolig över vad jag sa om växter, för idag har han hjälp mig me korna, skojat å fjantat sig, allt för att jag skulle hålla humöret uppe.
Men han behöver inte vara orolig, för så lätt kastar jag inte in handduken!
Dom blir inte av me mig än på ett tag :)

Stackars ko! :( Fryser om spenarna..

Idag har jobbandet iaf gått bra. Ska sova över här inatt då jag ska upp tidigt imorrn. Johnny jobbar ändå under natten så de e ingen idé att åka hem, man får ändå sova ensam.

Längtar till kryssningen :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0