Söndag!

De e söndag idag, dom flesta av er där ute har nog vart lediga å bara tagit de lugnt. städat lite kanske, eller nåt. Själv har man jobbat precis som vanligt. Skörden har satt igång igen så jag behövs extra mkt på jobbet nu!

Igår hade jag en fullbokad dag.
Joggade en vända på morgonen för att komma igång me träningen igen. Efter flytten har många av mina gamla vanor kommit ur balans, så joggandet har de blivit lite si å så me :)
Efter en dusch bar de av till Jälla. Det var Jälladagen å skolan visas upp för besökare. Jag, Heidi å Camilla hade bestämt oss för att åka dit, även fast att vi knatat omkring på skolan 3 år å kan varenda vrå. Men de har blivit lite av en tradition, å så e de väldigt kul att träffa alla lärare igen, å dom blir så glada av att se oss.

Även Johnnie, Heidis pojkvän Hampus å lill-Anna hakade på, så vi blev ett gäng! Tillsammans gick vi omkring å hälsade å kramade folk, kollade på nya ladugården å gick omkring överallt för att återuppväcka gamla minnen.

Sen käkade vi på Max innan jag åkte vidare till jobbet. Jobbade på som vanligt fast me lite mer fart då jag skulle hem till Emilia efter att jag slutat. Emilia firade sin födelsedag å de får man ju inte missa! Johnnie var oxå bjuden men kunde tyvärr inte komma den här gången. kom jobb ivägen.

Såfort jag jobbat klart skuttade jag in i duschen. Finkläder åkte på, sminket fixades å håret började självmant skruva ihop sig i väldigt fina lockar. Älskar mitt hår! Obs: lockar aldrig håret, mina lockar e naturliga :) Kände mig så fin den kvällen att jag försökte mig på att ta några fina bilder på mig själv att ha på inloggningar å liknande. De e dock svårt att få till de fina på bild!


 

Älsklingsstövlarna fick oxå vara me, dom var fina till resten av klädseln.

Sov som en stock när jag väl kom isäng!

Var så underbart att vakna i morse. Johnnie låg tätt intill å viskade några väldigt fina ord i mitt öra. Tänk om man kunde få vakna så varje morgon!

Jobbandet gick bra idag oxå. Behövde knappt hämta korna från betet, för när jag var påväg ut i hagen kom alla korna på en lång rad. Duktiga damer :)


Nu e de dags att sova! tjao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0