Sorg.

Min dag började bra. Gick upp tidigt som jag skulle å mjölkningen flöt på precis som den skulle. När jag håller på me det sista innan jag var klar i mjölkrummet ringer mamma.
Hon frågade hur de var å jag började få känslan av att nåt inte var som de skulle. Sen berättade hon att de hade hänt någe tråkigt, lille Bob hade dött under natten.
Min fina lilla kanin.. Har haft honom i 9 år så de e tomt nu när han e borta. Har alltid sagt god natt när jag gått å lagt mig å hej/hej då när jag kommit å gått. Jag åker alltid hem en vända på fredagar, om jag ändå hade kunnat få klappa honom en sista gång..Men nån gång måste vara den sista, å den gången e redan förbrukad.

Mamma har lagt honom i en liten handduk i mitt rum. klappade nyss en sista gång på honom å sa adjö, å först då kom tårarna. Hans tid var inne, men ändå sörjer jag det som försvunnit. det som var. Hans förut så mjuka varma öron var stela å kalla å hans runda fina kropp livlös. Min kanin e borta.

Världens sötaste lilla kanin! Med världens sötaste lilla mun :) Min lilla fina Bobbeck.

Imorgon ska han begravas. Ska nog köpa en riktigt fin blomma till honom, som tack för att han förgyllt min tillvaro under 9 år.


Kommentarer
Postat av: Tobias

Beklagar djupt :( Aldrig kul när sådant händer.

2009-09-26 @ 01:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0