Kungligt bröllop!

Nu ska jag inte tråka ut er med en massa snack om sommarens kungliga bröllop, för jag är själv väldigt less på det hela.
Men idag när jag lyssnade på P3 blev jag ännu mer irriterad. Tydligen vill Viktoria(vet inte exakt hur hon stavar sitt namn, men ändå..) bli överlämnad till Daniel av sin far, kungen under cermonin.
Men inte ens det kan hon be om utan att svenska folket gallskriker. Folk anser att det är könsdiskriminering och att "om hon nu gillar utländska traditioner kan hon ju bära burka också".

Rätta mig om jag har fel..Men är det inte Viktorias och Daniels bröllop? Och isf..är det inte upp till dom hur dom vill ha det? Eller har jag fel?
Inte nog med att dom ska ha kungar, presidenter, prinsessor, kameramän och diverse annat folk med på bröllopet, dom ska inte ens få bestämma hur cermonin ska vara!?

Först och främst:
¤ "brudöverlämning" eller vad man nu ska kalla det behöver inte alls vara könsdiskriminering. Det blir det man gör det till! Vi lever i ett modernt land år 2010, men när det gäller brudöverlämning är vi tydligen kvar på 1800-talet.
Jag skulle gärna bli överlämnad, men helst av båda mina föräldrar. Det skulle bli en liten symbol för att vi står varandra nära och dom gillar min blivande make. För mig är det nämligen viktigt att mina föräldrar och min pojkvän kan umgås då jag gillar mina föräldrar väldigt mkt och vill umgås mkt med dom utan problem.
Den betyder dock INTE att jag skulle dissa en kille hur som helst bara för att mina föräldrar är tveksamma!

Svenska folket har verkligen gått över gränsen när det gäller könsdiskriminering. Jag anser att kvinnor och män är lika mkt värda och inte ska behandlas olika. Dock anser jag att det är upp till var och en hur man vill ha det. Om jag inte har nåt emot att städa och diska mer än Johnnie hemma är det väl inget att bråka över. Han jobbar mer än jag, så det jämnar ju ut sig. Sen om jag vill överlämnas av mina föräldrar under mitt bröllop så är det inget fel med det, för mina föräldrar och min pojkvän älskar mig och jag dom. Jag blir ju knappast bortgift!

¤ För det andra är det HELT och hållet upp till våran kronprinsessa och hennes blivande make hur dom vill att deras förhoppningsvis finaste dag ska bli! Det är som sagt dom som gifter sig, och svenska folket ska hålla käften!

Svenska folket har verkligen delat upp sig i två läger. Och som ni kanske redan fattat så tillhör jag Håll-käften-och-låt-dom-ha-sitt-bröllop-i-fred-gruppen!

Skönt att skriva av sig lite ilska :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0