Blyga svampar :)

Igår ville Johnnie leta efter kantareller, så vi lastade vovven och körde iväg till ett ställe där det skulle kunna finnas svamp.
Efter mkt letande på olika ställen hittade vi på några få, ensamma kantareller. Storleken kan man inte klaga på, men "om man hittar en, hittar man flera" stämde inte! Vi hittade som mest 3 tillsammans, men dom flesta stod alldeles själva.



Vi var även ut till ett neturreservat i närheten och njöt av lugnet. viggo var jätteglad över att vara ute i skogen men var inte riktigt lika kaxig när han kom ut på en flytbrygga..Observera viggos tassar :)


Viggo fäller väldigt mkt och jag tog mig tid att rykta av honom en del. Fick ihop en stooor hög med lurv!



Efter svampplockningen åkte jag hem till mamma och pappa för att fixa lite med hästarna. Red Bullen på ridbanan och han gör framsteg, sakta men säkert! Steget från solvalla till dressyrbanan är trörre än man kan tro..


Nu ska jag hem och bygga en pall till sadelkammaren, sen bär det av till jobbet!
Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0