Måndag morgon :)

Idag har jag och vår hund varit ute och sprungit några km ute i solen. Riktigt skönt sensommarväder idag! Dock känns det aldrig riktigt kul när hösten kommer, för då vet man att vintern närmar sig med stormsteg..
Pratade med Heidi om det igår, och hon trodde hon var lite knasig som kunde känna att hösten var på gång genom att känna det på luften. Hon blev lite lättad över att jag också kunde känna det i luften. Luften blir liksom både torrare och kallare, samtidigt som det luktar på ett speciellt sätt.
Jag är helt säker på att jag skulle älska hösten lika mkt som våren om det inte vore för årstiden efter..För hösten är trots allt väldigt fin och härlig!
Tyvärr har det också hänt tråkiga grejer på hösten tidigare i mitt liv som genom dofter och liknande gör sig påminda. För bara jag känner doften av höst får jag en så obehaglig känsla i kroppen.. Men det blir mindre och mindre för varje år, så snart kan förhoppningsvis även jag njuta av hösten fullt ut!

Efter spring/joggingturen har både jag och vovven käkat frukost och nu sitter jag här. Viggo fick ett hundben jag köpte igår på Hööks och han tuggar och slickar för fullt på det. Det verkade uppskattas med andra ord :)


Nu ska jag göra mig klar för en ridtur.
Tjao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0