En dag i stan

Nu har jag precis kommit hem efter att ha varit i stan hela dagen.
Jag började dagen med en väldigt kort joggingtur, mest för att hunden skulle få göra sina behov. Sen skuttade jag in i duschen en snabbis för att sen göra mig klar och åka. Åkte faktiskt tåg idag, bara för att slippa ta bilen. Gillar nämligen inte att köra i stan..

Inne i centrum mötte jag på Heidi och vi gick och handlade lite smått och gott som en kompis(som fyller på onsdag) ska få. Hittade ett par jättesnygga skor på Skopunkten som jag faktiskt köpte, även om det inte var meningen att jag skulle handla nåt till mig själv..


Sen mötte jag upp mamma i stan. Vi skulle nämligen besöka Hööks och handla lite :) Blev för min del följande:
Ett hundben, 2 tröjor, ett par ridbyxor och ett vintertäcke till bullen.
Vi kom nämligen fram till att han inte hade nåt som passade honom längre, och han får inte lika tjock päls som dom andra hästarna(som är ponnyer).


Testade det såfort vi kom hem, och det passade perfekt :)

När vi var klara på Hööks åkte vi till en ridskola i närheten och kollade på lite uppvisningar dom hade idag. Svenska ridsportförbundet hade skapat nåt som jag tror dom kallade "Hästens dag" och inne i ett av ridhusen gjorde olika ridklubbar reklam för sina verksamheter.

Efter det åkte vi och handlade lite innan vi äntligen kunde styra bilen hemåt. Har alltså inte varit hemma på hela dagen, men det gör inget eftersom Johnnie heller inte varit hemma. Dock skulle jag behöva diska och städa lite.. Men just nu tänkta jag laga lite mat! Jag vet, det är sent. Men bättre sent än aldrig!

Nästa helg funderar jag på att åka in till stan och handla lite nya kläder. Hittade otroligt mkt fint som jag hade velat ha, men det var tajt med tid och det var inte till mig vi skulle handla grejer. Varje affär vi var in i hittade jag intressanta grejer, så jag måste ta mig tid till en shoppingrunda snart!

Nu är det matlagning som står på schemat!
Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0