En lastbilstät söndag!

Jag sitter just nu och kollar lite halvt på tv. Johnnie bläddrade bland kanalerna och hittade på ett program vid namn "ponnyakuten" och det var faktiskt lite intressant. När jag började kolla skulle dom lasta en svårlastad häst. En hästvan kille visade hästens unga ägare hur hon skulle gå tillväga när hästen vägrade.
Trots att det var ett kort inslag lärde jag mig faktiskt en hel del vilket är bra då min travhäst kan vara lite knepig emellanåt.

Jag och Johnnie satt här bredvid varandra i soffan och han tyckte det luktade konstigt. Jag kände inget förrän han ställde sig upp och gick iväg. Efter mkt luktande, funderande och skrattanfall(från min sida) förstod vi vad det var som luktade.
Johnnie har ovanan att lägga kläder inne på badrumsgolvet och det har hänt att en av mina katter ansett att det varit roligare att kissa på dom än i kattlådan. Men dom kissar ingen annanstans, så jag bryr mig inte så mkt. Det går ju bra sålänge inga kläder ligger på golvet därinne.
Precis som ni troligen redan förstått har alltså Johnnie lämnat sina mjukisbyxor inne i badrummet.. Gud vad jag skrattade! Johnnie skrattade inte, han såg mest snopen ut :)

Idag har jag, Johnnie och Pontus varit inne i stan och handlat lite. Inga speciella grejer, bara småsaker. Kollade lite i olika klädaffärer men hittade inget jag ens ville testa. Jag tänker nog börja handla på internet, för det känns som om jag kan hitta mer av intresse då..Jag tycker sällan det är kul numera att gå och handla kläder, har liksom varken tid eller lust. Bra för ekonomin, mindre bra för garderoben.

Efter det åkte vi och käkade innan vi började rulla hemåt. Men vi åkte en omväg över Almunge då Johnnie länge velat se vart jag bodde mina 15 första år i livet.
När vi anlände till Almunge gick vi in på Ica för att handla lite och kolla om nån av mina 2 vänner jobbade idag. Och ja, Emilia jobbade. Kul att se henne igen, var ett tag sen!
Sen åkte vi förbi min gamla gård och det kändes väldigt konstigt att åka omkring i mina gamla hemtrakter. Man kände trakten såväl men ändå inte..

Bilden är tagen på vägen "hem till mig".

Under hela dagens åktur har grabbarna kollat på lastbilar. Jag har alldrig mött nån med ett sådant intresse för lastbilar :) Har dom tråkigt kan dom åka in till stan för att kolla lastbilar! (och självklart käka på max)
 
Nu på kvällen har jag diskat, tvättat och matat utefåglarna. när jag matade fåglarna invigde jag den ena mössan vi fick av en kompis(reklammössa såklart) och den var riktigt skön. Lite intressanta färger, men otroligt tjock, mjuk och mysig!



Eller vad tycker ni om en orange/blå mössa? Inte nån färgkombination jag skulle valt kanske..Men som sagt, skön var den!

Nu ska jag försöka fixa nån mat.
Tjao!


Kommentarer
Postat av: >

2010-02-01 @ 18:44:28
Postat av: Emilia

Kul att träffa dig också!! :)

2010-02-01 @ 18:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0