Grand Hotel Lapland

Är just nu på ett fint, ljust och luftigt hotellrum i Gällivare. Johnnie står i duschen och jag(som precis duschat klart) sitter i sängen med datorn i knät samtidigt som jag kollar på Family guy på tv. Idag har vi inte gjort så mkt, mest kollat in staden och den fina naturen här uppe. När man ser naturen här uppe känns det emellanåt som om man inte är i sverige längre. Är ju inte van vid norra sveriges natur än då jag och familjen jämt semestrade nere i det fina småländska landskapet.

Jag har i flera dagar känt mig sugen på att träna då vi mest tagit det lugnt. Jag är så energisk och framförallt van vid att röra mkt på mig så att när man mest sitter i bilen eller går omkring och kollar på saker samlas det mkt energi i kroppen :) Och när jag såg det berg som ligger utanför Gällivare sa jag åt Johnnie att jag ville gå uppför det. Johnnie trodde inte att jag var riktigt klok, men han börjar vänja sig med mina impulsiva idéer.
Han tyckte iofs att det var bra att jag tröttade ut mig lite så att jag blev lugn och glad.
Hade träningskläder med mig(man vet ju aldrig) så det var bara att byta om. Johnnie släppte av mig en bit nedanför den del av berget jag skulle gå uppför och sen körde han upp till toppen. Gick upp, men det var bra flåsigt när det var som brantast. Tog bara en kvart(!) så både jag och Johnnie blev förvånade. Då gick jag ner på andra sidan en bit och upp igen. Då var jag bra svettig! m en kul var det :)




Johnnie var också ur bilen och gick en sväng. Men medans jag beundrade naturen kollade han in den gamla skidliften..




Igår var vi på lycksele djurpark och kollade på alla möjliga nordiska djur. Allt från älgar och renar till björnar och gråsälar. Renar har vi inte bara sett i inhägnader, utan även i vilt tillstånd då vi säkert 4 gånger fick bromsa för att dom stod på eller precis bredvid vägen. Dom verkar inte alls vara som älgar och rådjur som plötsligt springer ut på vägen, utan dom står istället mitt på/bredvid vägen och bryr sig inte speciellt mkt. På så sätt bör dom ju inte bli påkörda så ofta, eftersom dom syns rätt bra på dom raka vägarna.




Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0