Små små steg

Sitter och lyssnar på en av mina gamla favoritlåtar. Hörde en ny låt med artisten men kunde inte komma på hur hennes tidigare låt gick, men jag mindes att jag gillade den. Därför var jag tvungen att gå in på youtube.se och lyssna.
Låten är "Små små steg" med Mitt Piano. Vet inte varför jag gillar den, kanske är det helt enkelt den lugna och härliga rytmen :) Och så känner jag nog igen mig lite i låten.. Jag är en sån person som tar små, små steg!

Tyvärr gick det inte bra med den lilla kalven som föddes idag. När jag kom ut senare för att ge henne mat hade hon somnat in, för att sen aldrig vakna igen.
Hennes tid var inte inne och hon var antagligen inte redo för den här världen riktigt än. Ändå ger jag mig själv skulden, för tänk om jag hade kunnat rädda henne? Jag hatar när djuren dör, och framförallt när dom inte får en ordentlig chans.
Hennes mor mår heller inget vidare. Tycker så synd om henne för hon har verkligen haft otur den senaste tiden..
Först fick hon juverinflammation, vilket veterinären kom ut och behandlade. Då visade det sig att hon hade hög feber, vilket inte alls syntes.
Hon fick sprutor och sen skulle hon bli bättre. Nån dag senare kalvar hon, 3 veckor för tidigt och kalven dör. Hon var inte alls redo så hon har ingen mjölk alls. Så nu står hon där.. Chefen har redan dömt ut henne, men jag hoppas att hon ska komma igång och mjölka igen. För jag gillar den kon..

Usch..Hoppas på att morgondagen blir bättre än idag iaf.

Blev ledig mer än väntat i helgen. Kommer jobba imorgon förmiddag och sen är jag ledig fram till söndag eftermiddag. Vilken lyx!(för mig som räknat med att jobba hela helgen..)

Nu ska jag sova!
Tjao!


Kommentarer
Postat av: LaLizita

Hej! Så du gillar inte Anna Anka :D

Haha, hon är lite too much, men himla kul underhållning!



Trevlig kväll!

2010-03-13 @ 21:36:10
URL: http://lalizita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0