Snöig ridtur!

Idag åkte jag hem till mamma och pappa för att rida såfort jag svalt frukosten. Snön föll sakta och tyst från en gråmulen himmel, så det var ett härligt väder att rida i. Framför allt då det inte var så kallt, bara runt 0 grader.



Bullen har tyvärr inga snösulor än, men idag fastnade det inte så mkt snö i hovarna. Han hade bra fäste i alla gångarterna, men jag tog det ändå lugnt i galoppen. Man vet ju aldrig! Halkar han med en fot kan han ju i värsta fall gå omkull..



Hade egentligen velat ha en helbild på Bullen, men han vill inte stå kvar på samma fläck om jag rör mig bort från honom. Då kilar han lugnt efter :)

Ridturen gick bra och han fick även öva lite på att inte bli rädd för tåg som susar förbi. Kom nämligen 2 tåg under den tiden vi var vid vändplanen bredvid spåret. Han blev lite orolig, men inte mer än så.

Gammelponnyn kom fram till mig när jag hämtade Bullen ur hagen och verkade vilja nåt. Hon var alldeles blöt om ryggen av all snö, så jag tog in henne. Lät henne torka lite innan jag kastade på ett mysigt utetäcke. Nu har hon mkt vinterpäls, och då är det bara ett vattentätt täcke som fattas när hon är ute!
Är man 32 år bör man få vissa förmåner :)

Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0