Gårdagens ridning

Igår fick dom som ville rida barbacka(utan sadel) på ridlektionen. Jag, som skulle rida min favvo, tyckte att det skulle bli kul och skippade sadeln.
Dom övriga som skulle vara med på lektionen skakade på huvuderna, kallade mig modig/tokig och undrade om dom skulle ringa ambulansen redan nu.

Min favvo Sessan är väldigt full av energi, men otroligt snäll så jag var inte så orolig. Men för säkerhetsskull tog jag med sadeln ut i ridhuset, man vet ju aldrig vad vi ska göra för övningar..

Allt gick jättebra och Sessan gick nästan bättre utan sadel än med :) Testade även några galoppfattningar som gick sådär, brukar nämligen vara i galoppen hon är som mest pigg och sprallig.
Satt iaf kvar hela lektionen och lyckades med en jättefin ökad trav som både jag och min ridlärare var väldigt imponerad av.

Jag älskar den hästen!


Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0