Quinta

Red Quinta på dagens ridlektion, och jag vet inte när jag var såhär nöjd efter ridningen senast..



Red henne förra gången med, men då gick det jättedåligt. Hon var vinglig och obalanserad, kastade ständigt med huvudet och vägrade fatta höger galopp.
Idag gick det som sagt jättebra, framförallt om man jämför med senaste gången :)

Nu börjar jag lära känna henne så pass bra att jag vet hur jag ska hantera henne för att få henne att gå bra. Vi fick jobba på volter i skritt, trav och galopp, och Quinta höll sig lugn och fin hela tiden. Självklart finns det mkt att jobba på, men i det stora hela gick hon jättefint.

Gillar Sara som har varit vikarie sen våran förra ridlärare slutade. Hon tjatar om och om igen angående ens svaga punkter, så man får verkligen jobba med sina egna små "olater". Jag har till exempel svårt att hålla blicken rätt, då jag gärna vill kolla ner på hästen och se så att den gör rätt. Hon tjatade hela lektionen igenom och mot slutet började man verkligen skärpa sig. berömde henne för hennes tjat också, vad har man annars en ridlärare för?

Nu har jag kommit hem och börjat varva ner ordentligt. Är riktigt jäkla nöjd med min fredag! Sov en timme mitt på dagen vilket var jätteskönt, men det var lite knepigt att ta sig upp ur sängen. Det är därför jag gärna hoppar över "stödvilan" mitt på dagen. Men jag kände att den verkligen behövdes idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0