Lerig ridning

Har ridit Mirran och Tara idag. Tänkte rida Bullen också men hann inte, så han får vänta tills imorgon. Kanske var det av rent missnöje han glatt rullade sig i leran när jag släppte ut honom i hagen?

Mirran skötte sig bra idag, men hon kastar otroligt mkt med huvudet på hemvägen. Det beror väl mest på hemlängtan och trötthet, så det försvinner förhoppningsvis ju mer jag rider henne. Men det är bra irriterande!
Skrittade nästan hela vägen med henne, bara för att öva på att hålla henne lugn och sansad. Trots det var hon jättesvettig när vi kom hem.
Mötte på både en bil och en traktor, vilket är jättebra då hon behöver miljöträna :)

Tara skötte sig sådär. Hon är lugn och snäll, men fruktansvärt envis och ska ständigt testa mitt tålamod. Men tillslut verkade hon fatta att det inte var nån idé att bråka med matte idag och skötte sig lite bättre. På hemvägen fick hon sträcka ut i en ordentlig galopp.
Testade en annan sadel på henne idag, men den satt inte alls bra. Mest pga att hon fortfarande är väldigt tjock!
Tara var jättesur när jag höll på med Mirran, men sken som en sol när hon sen fick all uppmärksamhet. Det är mattes lilla ponny det!




Nu ska jag städa lite, sen ska vi hem till en av Johnnies kompisar som fyllt år :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0