Svettig ridning

Red min lilla tjockis Tara igår, och för första gången detta år red jag dressyr med henne. Snön har äntligen försvunnit och åkrarna har torkat upp så pass att det går att rida på dom. Härligt! 

Taras helbrorsa Oliver stod och skrek under hela ridpasset så hon kunde inte koncentrera sig och blev väldigt uppstressad. Vi gjorde egentligen inte så mkt.. Tempoväxlingar, volter och lite skänkelvikningar. Trots det var hon dyngsur när vi var klara!
Vi hoppade några skutt över låga hinder också, och det älskade hon! Ville avsluta passet med nåt kul nämligen, så att hon inte tycker att jag är en riktig pestråtta :)



Haha, man kan tro att jag kört stenhårt med henne i en timme! (red ca 20-30minuter..) Kan erkänna att jag var rätt svettig också efter passet, var bra träning för mig att greja med en envis, otränad ponny :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0