Fölis och mamma Sessan

Idag efter jobbet åkte jag över till Åsa för att hjälpa till lite. Gullade lite med Fölis innan jag började hjälpa till med mockningen. Vilken underbar liten häst! Så otroligt lugn och snäll!

Hon blir dock väldigt upprörd om vi flyttar på Teckla, som blivit lite av hennes nya mamma i nya stallet. Men annara håller hon sig helt lugn.



Träffade Susan på ridskolan idag, och stod en lång stund och pratade om våra hästar. För dom som inte vet: Susan äger mitt föls mamma, Sessan.




Sessan är en underbar häst med helt rätt lynne. Snäll och lugn att hantera, men har en hel del energi när man rider. Det var därför jag var så intresserad av hennes föl. Hoppas att fölet ärvt sin mors gener! Med tanke på lugnet hos fölet såhär långt, tyder det på att en hel del gener från morsan förts vidare. 

I alla fall, Susan ville jättegärna komma och hälsa på Fölis. Vi ska försöka ta det nån helg framöver. Kan tillägga att jag har Susan att tacka för mycket av Fölis lugn. Hon har pysslat om den lilla hela sommaren :)

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Nämen!

Jag äger alltså din fölunges storasyster, hon är född -09!!!

2011-12-14 @ 00:03:52
URL: http://ljummetkaffe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0