Mirrans skada

Nu har jag varit hemma och skött om hästarna. Kollade hur det var med Mirrans skada, men jag tycker inte att det ser så farligt ut. Hon är varken svullen eller speciellt varm, och dessutom verkar hon inte ha speciellt ont eftersom jag fick peta och röra hur mkt jag ville.
Så vi avvaktar, det såg ju inte speciellt djupt ut..





Tara skadade oxå benet en gång genom att lyckas fastna i en stängseltråd som unghäst. Det var nära att hennes lilla saga slutade där, men tråden hade inte haft sönder några senor så hon klarade sig med några stygn och vila.
ärret syns fortfarande tydligt:





observera täcket jag vikt ihop och lagt under bakvalvet. Hon är så tjock och otränad just nu att sadeln inte ligger så bra utan täcket.. Men förhoppningsvis ska sadeln sitta bättre om några veckor med träning och bantning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0