Ridning i sommarkvällen

Idag red jag först mammas ponny Mirran en sväng och hon skötte sig rätt bra. Hon går väldigt bra med hackamore! Huvudet är still, framåtbjudningen är kvar men inte för stark, så man kan kontrollera henne utan några större problem.

Sen tog jag in Bullen och gjorde iordning honom. Red ut till några åkrar och red lite dressyr i väntan på att 2 grannar skulle komma ridande. Hade nämligen sällskap idag när jag red ut :) Första gången på flera år som jag rider med sällskap som inte är från min familj.

Den korta dressyrlektionen gick jättebra då jag för första gången kunde rida i en 8 med honom på tygeln hela tiden! Lite mer framåtbjudning vore inte helt fel, men de får vi jobba lite på :)


Uteritten gick jättebra och bullen skötte sig fint bland stona. Han tyckte det var kul att ha sällskap, det märktes. 
Vi red längs tågrälsen en bit, och medans stona dansade omkring när ett godståg passerade, skrittade bullen lugnt vägen fram. Duktig pålle! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0