Lastträning och löshoppning

Lasttränade Bullen idag. Han är ju van vid att åka transport eftersom han gick på travet under många år, men eftersom han tröttnade ville han inte åka transport längre. Han kopplar helt enkelt ihop det med tävling.

Han har inte åkt på flera år, så jag visste att han inte skulle gå på frivilligt. Jobbade med honom i ca 45 minuter och hela tiden närmade han sig rampen mer och mer. Mamma kom och klappade honom lite på rumpan, vilket räckte för att han skulle kliva på. Sen gick det så bra så :)





Lite missnöjd över att stå ensam på transporten, men han klev iaf på och av om och om igen. Sen gjorde jag iordning honom innan jag lastade på riktigt och åkte till ridbanan.

Där löshoppade dom några hästar, så jag hakade på. Bullen var så duktig på att hoppa :) Berättar mer om det sen. Tog några bilder också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0