Arix :)

Red Arix igår igen. Det blir allt roligare att rida den hästen nu när man vet hur han är och hur han fungerar! Gick rätt bra, men som vanligt är jag inte helt nöjd.. Finns alltid saker som man kunde ha gjort bättre! Galoppen är nåt vi t ex måste öva på, för själva fattningen ser nog rätt hemsk ut.
Arix är lite stel och otränad, så när han inte orkar eller vill bära sig som han ska kör han upp huvudet och då blir allt pannkaka!
Det blir allt bättre, men det finns fortfarande MASSOR att öva på!

Vi fick under gårdagens lektion först och främst öva på att få ner hästen på tygeln på ett korrekt sätt, vilket jag redan fått Arix att göra. Så jag jobbade mest med att hålla honom i rätt form samtidigt som jag försökte rida mkt på böjt spår. Den hästen behöver bli lite smidig :)
Sen fick vi öva på framdelsvändningar och galoppfattningar.  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0