Djuren där hemma!

När jag var hemma idag fick jag veta att Sköna slagit av andra hornet också. Snacka om otur, eller så är hon väldigt ömtålig.. Tydligen hade en av tjurarna i boxen mittemot skrämt henne. Kollade till henne innan jag åkte hem, och det såg okej ut.
Mamma och pappa hade glömt säga det, och jag har ju inte varit hem till dom på en vecka.



När jag var in i ladugården för att hälsa på Sköna såg jag att det blivit lamm också. Hälsade på dom och sen gick jag till mamma och frågade varför dom inte sagt att det blivit lamm. Ska inte bli lamm än, så tydligen har tackan blivit tjuvbetäckt. Lammen ska komma i april.



Här har vi en bild på "grabbarna" också. Så fina så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0