Pyssel :)

Idag skulle jag egentligen rida både Mirran och Bullen, men självklart började det regna när jag var påväg till stallet.. Så det blev pyssel- och städdag istället.

Började med att göra ren alla rycktgrejer. Dom hade blivit både smutsiga och dammiga, så det var dags att göra nåt åt de! När dom torkat ska jag slänga dom som är för slitna, behöver ju inte alla..



Sen smörjde jag selar och andra lädergrejer som var i stort behov av vård!



Mamma har en gammal sele som verkligen behöver rengöras och smörjas. Den väger massor och det kommer ta ett bra tag att sköta om den. Hann inte idag, och ska jag vara ärlig ser jag inte riktigt fram emot att rengöra och smörja den..




Det är kul att pyssla när regnet öser ner ute :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0