Ridlektion

Har precis kommit hem från ridningen. Är som vanligt inte helt nöjd, men sån är jag.. Aldrig nöjd :)

Red Quinta idag, men hon var lite svårflirtad idag. Spang mkt med huvudet i vädret och vinglade fram och tillbaka. Vinglig är hon alltid, men idag tyckte jag att hon var lite extra knepig.

Dessutom hade jag glömt att mina ridstövlar ligger i Passaten, som Johnnie kör just nu. Fick rida i ridskor, vilket var väldigt ovant..

Dagens lektion bestod av lite allt möjligt. Skritt, trav, galopp, balansövningar, bommar och arbete på böjt spår. Hon började iaf mjukna mot slutet och gick allt bättre, så lite nöjd är jag. Synd bara att det alltid ska vara dags att avsluta lektionen när det börjar gå bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0