Bulleträning

Igår tog jag med Bullen till ridskolan som vanligt. Vi gjorde inget avancerat, lite tempoväxlingar och arbete på volterna bara. När vi skulle arbeta på rakt spår för att sen göra en skänkelvikning ut till väggen, la Frida märke till att Bullen rör sig konstigt med höger bakben.

Har själv sett det, och lagt märke till att han i varje steg vrider till den hoven väldigt mkt. Det är också den skon han oftast tappar, han vrider nämligen av den..
Hon frågade om han haft nån skada i det benet, men det är inget jag hört. Han har inte haft några problem hos mig iaf, men med tanke på att han sprang 10 år på travet skulle det inte förvåna mig om han fått nån form av förslitning eller liknande.

Han verkar alltså inte ha ont, men det blir mkt jobb att träna honom när han rör sig så konstigt med bakbenen. Han har inte alls några snygga bakben, vilket gör allt så mkt svårare. Han är riktigt kobent, och det gör att han får svårt att bära sig lika bra som andra hästar.



Igår hade jag röda ridbyxor, vitt schabrak och röda lindor, nåt jag fick många komplimanger för :)
Alla tyckte att det var jättefint med dessa färger på en mörk häst. Utbrast följande till min ridlärare när hon sa att vi var fint matchade:

"Kan man inte vara bäst, får man vara snyggast!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0