Dressyrträning

Oj oj oj, vilken lång dag!

Hur det gick på jobbet kan jag berätta sen, men just nu tänkte jag gå igenom vad jag gjort med hästarna idag.

På eftermiddagen skulle jag och Bullen åka på dressyrträning, men det gick inte riktigt som jag tänkt mig.. Först och främst så har han blivit väldigt knepig att lasta igen, ver inte varför! Han kanske bara testar gränserna?
Pappa hjälpte till och då gick han på.

Träningen började helt ok med tempoväxlingar och liknande. Vi fick jobba lite med att känna hästens rytm och takt, vilket känns väldigt ovant eftersom jag inte jobbat så mycket med det tidigare.

Mitt i träningen blev den andra tjejen som deltog avkastad och fick åka till sjukhuset.. Träningen avslutades hastigt och jag tränade lite själv ett tag. Men precis när Bullen började samarbeta blev han trött och jag fick avsluta innan han tröttnade helt. typiskt!

Svårlastad på hemvägen också.. Börjar lessna!

Har inga bilder från träningen, men kan visa hur klippningen blev på Mirran. Bullen är klippt likadant:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0